Jak zarządzać czasem?
jak zarządzać czasem?

Jak zarządzać czasem?



Czy Tobie też zdarzyło się częściej niż powinno, że nie wiedziałaś, w co włożyć ręce, czułaś, że na nic nie masz czasu i dzień po dniu budziłaś się zmęczona? Wszyscy już to przeżywaliśmy, kiedy czuliśmy, że niedługo załamiemy się pod ciężarem zadań i nie jesteśmy w stanie zrobić porządku wokół siebie, w dodatku nasza głowa jest pełna, a myśli nieustannie krążą z powodu wielu zadań do zrobienia.

Teraz zdradzę Ci, które pięć rzeczy pomogło mi, żebym miała wystarczająco czasu na wszystko, nawet na siebie.

Przede wszystkim uwierz, że to wcale nie takie trudne znaleźć okazję, żebyś mogła zjeść śniadanie, pójść na spacer, czy trochę pobiegać. Do tego nie musisz być geniuszem organizacyjnym, choć niewątpliwie nie zaszkodzi, jeżeli lubisz porządek i systematyczność.
  1. Nie musisz wszystkiego trzymać w głowie!
Nic dziwnego, że ciągle czujesz się zmęczona, jeżeli w Twojej głowie wciąż pojawia się lista zadań do wykonania. Pozbądź się niepotrzebnych myśli, naucz się technik relaksacyjnych, medytacyjnych lub oddechowych, idź na spacer, pobiegaj lub pójdź na zajęcia z jogi! Zanurz się w wannie pełnej pachnącej wody! Obojętnie, które z nich wybierzesz, ważne, żebyś codziennie miała okazję, żeby wyciszyć swoje myśli na koniec dnia.
  1. Zapisz, ustaw przypomnienia!
Zapisz w telefonie czy kalendarzu wszystkie sprawy, które powinnaś zapamiętać: listę zakupów, spotkania, programy, urodziny. Ustaw do nich przypomnienia, w ten sposób nie zapomnisz zadzwonić do babci, nie będziesz odkładała spotkania z dentystą i zaoszczędzisz sobie mnóstwo złości, tłumaczeń, przeprosin.

Zauważyłaś, że ledwo kilka kropli olejku kosmetycznego zostało na dnie buteleczki? Kończy Ci się ulubione mydło, czy maseczka do twarzy? Napisz o tym przypomnienie, kiedy usiądziesz przed komputerem, żebyś nie zapomniała wysłać zamówienia.

  1. Zrób selekcję informacji!
Rano włączasz swój komputer, lub co gorsze, od razu po obudzeniu sprawdzasz telefon, z którego płynie mnóstwo nieprzeczytanych maili, wiadomości? Zrób selekcję, ustal priorytety, pozbądź się od tych najmniej istotnych wiadomości bez wyrzutów! Stwórz grupy swoich znajomych i zawsze poświęcaj czas na tych najważniejszych!
  1. Nie musisz być perfekcyjna we wszystkim!
Pozwól sobie na błędy w przypadku mniej ważnych spraw, żebyś nie wykonywała codziennie maksimum, w ten sposób zostanie więcej czasu i energii na prawdziwe ważne rzeczy! Nie musisz być najlepsza we wszystkim każdego dnia, wybierz lepiej kilka rzeczy, w przypadku których nie znasz kompromisu i zadowolisz się tylko tym co jest perfekcyjne.
  1. Przemyśl to jeszcze raz!
Jeżeli masz już dobrze działający system, ale masz coraz więcej nowych zadań i zajęć, lub rzeczy zmieniają się w Tobie lub wokół Ciebie, spróbuj pozostać elastyczna i nie bój się zaplanować swoich codziennych spraw na nowo.

Podobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym, aby również mogli się z nim zapoznać

Komentarze

Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany!



Doceniamy lojalność!

Czas zniżek wyliczanych w procentach już minął, ponieważ chcielibyśmy, abyście Państwo jako członkowie Klubu Manna darzeni byli przez nas szczególną uwagą i jeszcze większą ilością promocji. Klub Manna stworzyliśmy właśnie dlatego, aby łatwiej można było przejrzeć aktualne oferty.

Dowiedz się więcej