Mamy dla Ciebie prezent, bo nie chcemy żebyś odszedł z pustymi rękami? Szczegóły>>

Szparagi - lubisz je?
szparagi - lubisz je?

Szparagi - lubisz je?



Co przychodzi Ci do głowy, gdy pomyślisz o szparagach? Świeże, zielone (lub białe)? Zdrowe?

Cóż, w gruncie rzeczy wszystko jest prawdą, a nawet o wiele więcej pozytywnych właściwości można powiedzieć o tej roślinie, która należy do rodziny drzew lilii. W niektórych krajach jest również popularnie nazywana „zajęczy chłodek. Dlaczego? Latem roślina może czasem mieć 1,5 metra wysokości, dzięki czemu małe zwierzęta mogą ukrywać się w cieniu przed gorącymi promieniami słońca.

Po drugie, nawet w starożytnej Grecji wykorzystywali tę roślinę, które w swoim języku nazywali „asparagos ”, co w tłumaczeniu oznacza młode pędy. Jednak w tym czasie jeszcze nie znali tego pysznego smaku, ale efekty lecznicze tak, wykorzystywali najczęściej w przypadku bólu zęba, jako obkład do ukąszeń pszczół, ale znane były również właściwości moczopędne szparagów.

Jak szparagi wpływają na organizm?

  • Witaminy A, B1, B2, C i E.
  • cenny kwas foliowy
  • aminokwasy
  • wapń
  • żelazo
  • sód
  • potas
  • pierwiastki śladowe
  • chlorofil

Także już nas nie zaskoczy, ile korzystnych właściwości mają nie tylko dla zdrowia, ale także dla urody.

Zobaczmy, które są:

  • działanie moczopędne usuwające kamienie nerkowe
  • pozytywny wpływ na układ krążenia
  • efekty detoksykacji
  • chroni błonę śluzową i komórki
  • pomaga w metabolizmie i zaopatrzeniu komórek w energię
  • pozytywnie wpływa na wzrok
  • dzięki zawartości cynku wzmacnia tkankę łączną i ściany naczyń krwionośnych
  • zawartość kwasu foliowego jest doskonała dla kobiet w ciąży
  • zalecane w przypadku zmęczenia i zaburzeń koncentracji
  • dzięki zawartości witaminy E wspomaga odporność, zapobiega pojawianiu się zmarszczek
  • skuteczny jako środek przeczyszczający
  • doskonała roślina podczas diety, ponieważ przyspiesza metabolizm

Bardzo dobrą wiadomością dla osób na diecie jest to, że 93-95% rośliny to woda, a czyli ma bardzo mało kalorii, więc 100 gramów szparagów zawiera tylko około 20 kalorii. Ma niską zawartość cukru (około 2 gramów węglowodanów razem).

Oto jeden bardzo prosty, ale jeszcze smaczniejszy przepis!

Oczyść szparagi, pokrój na kawałki i wymieszaj z odrobiną oliwy z oliwek. Rozłóż na folii aluminiowej. Doprawić solą i polać roztopionym masłem do smaku. Takim sposobem upieczone szparagi będą nie do odparcia, ponieważ po 15-20 minutach pieczenia w temperaturze 220 stopni nie będziesz mógł /a się doczekać, aby je wypróbować… zapach jest fantastyczny. Dokonała kolacja-wypróbujesz?

Jaki jest twój ulubiony przepis ze szparagami?



Podobał Ci się nasz artykuł? Udostępnij go znajomym, aby również mogli się z nim zapoznać

Komentarze

Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany! Zaloguj się

Doceniamy lojalność!

Czas zniżek wyliczanych w procentach już minął, ponieważ chcielibyśmy, abyście Państwo jako członkowie Klubu Manna darzeni byli przez nas szczególną uwagą i jeszcze większą ilością promocji. Klub Manna stworzyliśmy właśnie dlatego, aby łatwiej można było przejrzeć aktualne oferty.

Dowiedz się więcej