Zapewne nie jest to dla Ciebie żadną nowiną, że gustownie zapakowany kosmetyk wywiera na Ciebie wpływ już samym swoim wyglądem. A odpowiedzialnie i elegancko zaprojektowane opakowanie zdolne jest do znacznie większego wyczynu: przekazuje Ci wiadomość.
Przykładowo, opakowanie mydła nie powinno kończyć się na tym, żeby być dla niego higieniczną osłonką albo krzyczeć do potencjalnego klienta „kup mnie“!
Takie opakowanie ma znacznie poważniejsze zadanie (ba, wręcz misję): przekazywać informacje na temat podstawowych wartości danej marki, jak na przykład na temat świadomości ekologicznej.
Kolory i wzory zawierają przekaz
Kolory mogą mieć decydujący wpływ na nasze decyzje zakupowe, dlatego projektujący opakowania graficy na całym świecie sięgają po nie w sposób świadomy i przemyślany. Niebieskie opakowanie sugeruje spokój i rzetelność, czerwone: energię, namiętność i emocje, żółte: luz i wesołość, różowe: kobiecy szyk i urok, a zielone: naturalność.
W idealnym przypadku zaś designe nie tylko odzwierciedla wewnętrzne wartości, ale zmusza nas do myślenia, niemal dialogu.
Na przykład na zmienionym w tym roku, bardziej przyjaznym dla środowiska opakowaniu mydeł Manny przedstawiliśmy najpiękniejsze wzory przyrody (bujne liany, motywy kwiatów), elementy, które swym widokiem przywołują na myśl cykl życiowy i wieczne odradzanie.
Kolory też zawierają przesłanie, które wykracza poza nas samych: opakowanie mydła White Satin ma kolor kości słoniowej z białymi motywami roślin. Jest delikatne i subtelne, niczym samo mydło, będące najlepszym przyjacielem suchej i wrażliwej skóry.
Zmiana materiałów opakowaniowych też jest ważnym przesłaniem
Jeśli kolor opakowania wzbudził Twoje zainteresowanie i emocje, to jego materiał postawi kropkę nad i.
Zwłaszcza tym, jak i z czego zostało wykonane.
U Manny ręcznie wykonane są nie tylko mydła, ale również i ich opakowanie.
Moje koleżanki i koledzy zawijają mydła w papier z najwyższą troską, możesz więc mieć pewność, że rękodzielnictwo przenika Manny także na tym poziomie.
Opakowanie więc wiernie odzwierciedla naszą filozofię nie stosowania środków chemicznych i bliskości z naturą: mydła pakowane są wyłącznie w ekologiczny papier, tylko ręcznie.
(W naszym wcześniejszym artykule, w którym prezentuję 10 argumentów, dla których warto stosować Manny, też możesz zapoznać się z filozofią Manny. Jeśli interesuje Cię, co doprowadziło do zmiany opakowań mydeł na nowe, kliknij tutaj.)
Jeśli Boże Narodzenie, to pakowanie prezentów...
Wraz ze zbliżaniem się świąt, kwestia opakowań staje się coraz bardziej aktualna.
Nie muszę chyba podkreślać, że po to, aby zindywidualizowany, wymowny prezent sprawił komuś przyjemność, nie trzeba go owijać w celofan, tworzywo sztuczne czy inny, nieekologiczny materiał. Papier z recyklingu potrafi tak samo ładnie i elegancko otulić upominek, jak plastikowy, wydrukowany gwiazdkowym wzorkiem papier, a mniej przyczynia się do zaśmiecania środowiska w okolicach świąt.
Ale również dlatego, że wykonane zostało z papieru, którym możesz zastąpić plastikowe opakowanie. Po wypakowaniu prezentu aż nie chce się wyrzucać tego niewielkiego, eleganckiego puzderka.
A Tobie które opakowanie naturalnego mydła podoba się najbardziej? Ciekawa jestem Twojej opinii, rozejrzyj się wśród produktów Manny i napisz!
Komentarze
Aby dodać komentarz, musisz być zalogowany!